Antalya'da çam kese böcekleri, mart ve nisan ayında çam ağaçlarının üzerine ördükleri tülsü koza ile çoğalmaya başlıyor. Tüylü yapılarıyla dikkati çeken böcekler, insanlarda alerjik reaksiyonlara yol açarken, temas halinde hayvanlarda da çeşitli hastalıklara neden oluyor. Belediyeler ve Orman Genel Müdürlüğü, çam kese tırtılına karşı biyolojik mücadele kapsamında çeşitli çalışmalar yürütüyor. Ayrıca Türkiye'nin çeşitli noktalarındaki laboratuvarlarda çam kese tırtıllarını yiyerek beslenen Calosoma böcekleri üretilerek doğaya salındı.
Antalya'da çam kese tırtılı uyarısı
Antalya ve ilçelerinde baharın gelmesiyle birlikte kızılçam ağaçlarında çam kese tırtılı yoğunluğu arttı.
Trend Haberler
Alanya Özel Halk Otobüsleri Kooperatifi’nin yeni Başkanı Ali İhsan Gökçe oldu
Kamyonet dereye uçtu: 2 yaralı
Seralar ve evleri tehdit eden ot yangını söndürüldü
Anavatan Partisi Gazipaşa İlçe Başkanlığı’na İsmail Oğuzcan atandı
Alanya'da amatör balıkçı, Akdeniz'de balina görüntüledi
Alanya'da 23 yıl hapis cezası bulunan hükümlü yakalandı
ALTAV’ın Alanya’yı yurtiçi ve yurtdışında tanıtma faaliyetlerini ne kadar etkili buluyorsunuz?
Ankete Katıl