KTO'da devam eden meslek komiteleri istişare toplantılarının 18.'sinde, bilişim ve yazılım sektörünün geleceği masaya yatırıldı.
KTO Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk Öztürk, "Teknolojinin devrim niteliğindeki yenilikleri karşısında ayakta kalmak için gelişmelere ayak uydurmalıyız. Sektörümüz, küresel rekabette yenilenmeli; biz de destek vermeliyiz" dedi.
Konya'nın güçlü Ar-Ge altyapısını (KTO Karatay Üniversitesi, Teknokent) öne çıkaran Öztürk, nitelikli işgücü sorununa değinerek, "Yazılım mühendislerinin İstanbul, Ankara ve yurtdışına göçünü durdurup, bilgi transferi sağlamalıyız. Orta Vadeli Program'da dijitalleşme vurgusu, sektörümüz için fırsat" ifadelerini kullandı.
Hedefler arasında üniversite-sanayi iş birliği, yerli yazılım kullanımı ve ihracat artışının yer aldığını kaydeden Komite Başkanı Uğur Şakraker ise, "Sorunların çözümü için çalışıyoruz; eğitim ve seminer taleplerini karşılamaya hazırız" dedi. Toplantıda sektör temsilcileri sorunları ve önerileri paylaştı.
alanya
Spor
Kültür-Sanat
Eğitim
Gündem
Yaşam
Genel
Asayiş
Teknoloji
Ekonomi
Sağlık
Siyaset
Antalya
Konya Ticaret Odası'nda 'bilişim' istişaresi
Konya Ticaret Odası (KTO) Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk Öztürk, 23. Bilgisayar ve Yazılım Faaliyetleri Meslek Komitesi İstişare Toplantısı'nda, sektörün stratejik rolüne dikkat çekti. Öztürk, Ar-Ge ekosistemini güçlendirme, beyin göçünü tersine çevirme ve yerli yazılımların küresel açılımını destekleme hedeflerini vurguladı.
Trend Haberler
Alanya'nın yeni Başsavcısı Abdullah Sert oldu
Alanya'da refüje çarpan motosikletin sürücüsü hayatını kaybetti
Eray Erdem'e sert eleştiri: Kararı seçim malzemesi yaptı
Ateşe verdiği eve kendisini kilitledi, kapı kırılarak çıkarıldı
Alanya'da Elisa'nın cansız bedeni bulundu
Sahilde ceset bulundu, kayıp Erlan'ın ailesinden DNA örneği alındı
ALTAV’ın Alanya’yı yurtiçi ve yurtdışında tanıtma faaliyetlerini ne kadar etkili buluyorsunuz?
Ankete Katıl




