EXPO alanında düzenlenen toplantıya Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakan Yardımcısı Burak Demiralp, Antalya Valisi Hulusi Şahin ve eşi Antalya Mavi Akdeniz İnisiyatifi Proje Koordinatörü Ebru Şahin, Antalya milletvekilleri Mustafa Köse, İbrahim Ethem Taş, Atay Uslu ve Kemal Çelik, Vali Yardımcısı Salih Yüce, İl Emniyet Müdürü Dr. Sabit Akın Zaimoğlu, İl Jandarma Komutanı Tümgeneral Ahmet Kavukcu, Sahil Güvenlik Antalya Grup Komutanı Yarbay Tolga Coşkun ile kurum yetkilileri ve organizasyon temsilcileri katıldı.

'ÜLKEMİZ İÇİN KÜRESEL ÖLÇEKTE BİR DÖNÜM NOKTASIDIR'

Toplantıda konuşan Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakan Yardımcısı Burak Demiralp, Türkiye'nin küresel iklim diplomasisindeki kararlılığına ve sürdürülebilirlik vizyonuna dikkati çekti. Bakan Yardımcısı Demiralp, 'Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Konferansı'na ev sahipliği yapma adaylığımız, ülkemiz için küresel ölçekte bir dönüm noktasıdır. Bu büyük sorumluluğun bilinciyle, Bakanımız Murat Kurum'un liderliğinde ilk günden bu yana planlama süreçlerini titizlikle yürütüyoruz. Antalya'nın coğrafi konumu, lojistik altyapısı, uluslararası organizasyon tecrübesi ve doğal yapısıyla bu zirveye ev sahipliği yapabilecek en güçlü aday olduğunu değerlendiriyoruz' dedi.

Sigorta verileri anlık takip edilebilecek
Sigorta verileri anlık takip edilebilecek
İçeriği Görüntüle

Sürecin Türkiye'nin yeşil kalkınma vizyonu açısından önemli bir fırsat olduğunu belirten Bakan Yardımcısı Demiralp, Antalya'da yürütülen çalışmaların uluslararası standartlarda örnek bir model oluşturacağını ifade etti.

Ortak iradenin Türkiye'nin küresel arenadaki konumunu güçlendireceğini vurgulayan Bakan Yardımcısı Demiralp, 'Bu başarıda Sayın Valimiz Hulusi Şahin'in, yerel yönetimlerin, Antalya milletvekillerimizin ve Bakanlığımızın teknik ekiplerinin katkısı en büyük güvencemizdir' diye konuştu.

'ANTALYA ÖNEMLİ BİR SORUMLULUK ÜSTLENİYOR'

Antalya Valisi Hulusi Şahin, COP31 adaylığının Türkiye'nin uluslararası imajını güçlendireceğini belirtti. Vali Şahin, 'Antalya olarak önemli bir sorumluluk üstleniyoruz. Turizm yapısını koruyarak süreci en iyi şekilde yönetmek için tüm kurumlarımızla koordineli çalışıyoruz. Şimdiye kadar bunu iyi taşıdık, bundan sonra da aynı hassasiyetle devam edeceğiz' dedi.

Vali Şahin ayrıca çevre çalışmaları kapsamında Antalya Mavi Akdeniz İnisiyatifi'nin hayata geçirildiğini belirtti. Deniz ve kıyı temizliği başta olmak üzere çevresel farkındalık çalışmalarının sürdüğünü kaydeden Vali Şahin, 'Hedefimiz, kasım ayında gerçekleştirilecek zirveye çevre ve iklim değişikliği konusunda güçlü bir katkı sağlamaktır' dedi.

Toplantıda ayrıca yeşil alan uygulamaları, konaklama, ulaşım, mekân yönetimi, güvenlik ve sağlık başlıklarında yürütülen çalışmalara ilişkin sunumlar gerçekleştirildi.