Antalya Büyükşehir Belediyesi, tarımsal kalkınmayı destekleme çalışmaları kapsamında arıcılık faaliyetlerini teşvik etmeye devam ediyor. Arıcılık belgesi sahibi çiftçi ve üreticilere ücretsiz kovan hibesi sağlayan Büyükşehir, son etapta Alanya, Korkuteli ve Kaş ilçelerinde önemli bir dağıtım gerçekleştirdi. Belediyenin Tarımsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı Kırsal Kalkınma ve Kooperatifçilik Şube Müdürlüğü tarafından yürütülen çalışmalarla, arıcılığın yaygınlaştırılması, yeni üreticilerin sektöre kazandırılması ve mevcut üreticilerin üretim kapasitelerinin artırılması hedefleniyor. Ücretsiz arıcılık eğitimlerinin yanı sıra kovan hibeleri de üreticilere büyük kolaylık sağlıyor.
İLÇELERDE DAĞITIM SÜRÜYOR
Antalya merkezden başlayarak etaplar halinde devam eden kovan dağıtımları, ilçelere ve uzak yayla mahallelerine uzanıyor. Son dağıtımda Alanya’da 88, Korkuteli’nde 147 ve Kaş’ta 48 olmak üzere toplam 283 üreticiye 849 arı kovanı teslim edildi. Her üreticiye arıcılık belgesi karşılığında 3 adet polen tuzaklı kovan hibe edildi.Üreticiler, polen tuzaklı kovanların bal ve mum üretiminin yanı sıra polen elde etmeyi de kolaylaştırdığı için özellikle memnuniyetlerini dile getirdi.
YENİ ÜRETİCİLER İÇİN BÜYÜK AVANTAJ
Kaş ilçesinde arıcılık yapan Mustafa Çerçi, destekten duyduğu memnuniyeti şu sözlerle ifade etti:“Kovan desteklerinden çok memnunuz. Polen tuzaklı olması bizim için ayrıca avantajlı, iyi düşünülmüş. Bal ayrı, mum ayrı ama polen daha bir değerli. Yeni üretici genç arkadaşlarımız için bir avantaj olacağını düşünüyorum. Şuan kovan maliyetleri çok yüksek. Böyle güzel destekler gençlerimizi arıcılığa yönlendirecektir. Bizleri düşünen Büyükşehir Belediyemize çok teşekkür ederiz.”
BÜYÜKŞEHİR YÜZÜMÜZÜ GÜLDÜRDÜ
Kaş Gelemiş Mahallesi’nde sel afetinde yaklaşık 100 kovanını kaybeden Ramazan Yiğit ise destek sürecini şöyle anlattı: “Bölgemizde yaşanan sel afetinde 100’e yakın kovan arımı kaybederek mağduriyet yaşamıştım. İlgili kurumlara ve Büyükşehir Belediyemize başvuruda bulundum. İmkanlar dâhilinde belediyemiz sağ olsun yanımızda olarak kovan hibe etti, bizleri çok sevindirdi. Mağduriyetimizi giderdiler. Sel olduğunda ağlamıştık. Şükürler olsun şuan yüzümüz gülüyor. Büyükşehir Belediyemize çok teşekkür ederim.” Antalya Büyükşehir Belediyesi’nin arıcılığa yönelik hibe ve eğitim destekleri, kent genelinde üreticilerin yüzünü güldürmeye devam ediyor.





