Alanya Ticaret ve Sanayi Odası (ALTSO) Konferans Salonu’nda düzenlenen değerlendirme toplantısında kampanyanın detayları kamuoyuyla paylaşıldı. Toplantıda, bu yılın kampanyasının önceki yıllara göre önemli ölçüde artış gösterdiği vurgulandı.

Alanya İlçe Milli Eğitim Müdürü Yusuf Yılmaz, kampanyanın büyük bir başarıyla tamamlandığını belirterek şunları kaydetti:
“Bu yıl zirvenin yakalandığını söyleyebiliriz. 42 okulda düzenlenen kan bağışı organizasyonlarında 3 bin 451 ünite kana ulaştık. İlçe başarı oranımız yüzde 82’ye yükseldi.”
Yılmaz, geçen yıl 21 okulun katılımıyla gerçekleştirilen kampanyada bu yıl okul sayısını ikiye çıkararak 42’ye yükselttiklerini açıkladı. Ayrıca kampanyanın çevre boyutuna da dikkat çeken Yılmaz, “Her kan bağışı için üç fidan dikiliyor. Bu kapsamda 10 bin 353 fidan toprakla buluşturularak doğaya kazandırılacak” dedi.
Türk Kızılay Batı Akdeniz Bölge Kan Merkezi Müdürü Dr. Tufan Ertop ise öğretmenlerin rolünü öne çıkardı. Ertop, “Öğretmenlerimiz sadece öğrencilerimizi bilinçlendirmekle kalmıyor, bu kampanya sayesinde binlerce insanın hayatına da dokunuyor” ifadelerini kullandı.

KAMPANYA HEM SAĞLIĞA HEM ÇEVREYE KATKI SAĞLADI
Alanya’da her yıl geleneksel olarak düzenlenen kan bağışı kampanyası, bu yıl hem katılım hem de toplanan kan miktarı bakımından rekor seviyeye ulaştı. Öğrencilerin ve öğretmenlerin yüksek motivasyonu sayesinde kan stoklarına önemli katkı sağlanırken, eş zamanlı yürütülen fidan dikim projesiyle de çevre bilinci güçlendirildi.
Türk Kızılayı yetkilileri, Alanya’nın kan bağışı konusunda örnek bir ilçe haline geldiğini belirterek, kampanyaya katkı sağlayan tüm okul yöneticilerine, öğretmenlere ve öğrencilere teşekkür etti.




