Alanya Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü tarafından düzenlenen kampanya, çevre koruma ve geri dönüşüm bilincinin artırılması amacıyla 25 Şubat - 25 Mayıs 2026 tarihleri arasında gerçekleştirildi. Kampanyaya 51 çevre duyarlı vatandaştan katılım oldu.
572 LİTRE ATIK YAĞ GERİ DÖNÜŞÜME KAZANDIRILDI
Kampanya kapsamında toplam 572 litre bitkisel atık yağ toplanarak lisanslı geri dönüşüm firmasına teslim edildi. Katılımcılara teşvik olarak her 5 litre atık yağ karşılığında 1 litre yeni bitkisel yağ ödülü verildi.Alanya Belediyesi yetkilileri, 2026 yılı kampanyasında toplanan atık yağ miktarının 2025 yılına göre yaklaşık 2,5 kat arttığını belirterek bu sonucu önemli bir başarı olarak değerlendirdi.
ÇEVRESEL FARKINDALIK HER GEÇEN YIL GÜÇLENİYOR
Kampanya sonuçları, Alanya’da vatandaşların çevreye duyarlılığının ve geri dönüşüm katılımının giderek yükseldiğini gösterdi. Toplanan atık yağların çevre ve su kaynakları açısından kritik öneme sahip olduğu da vurgulandı.
1 LİTRE ATIK YAĞ, 1 MİLYON LİTRE SUYU KİRLETEBİLİR
Uzmanlar, bitkisel atık yağların yanlış bertaraf edilmesinin ciddi çevresel sorunlara yol açtığını belirtiyor. Sadece 1 litre atık yağın yaklaşık 1 milyon litre içme suyunu kirletebildiği, su kaynaklarında oksijen seviyesini düşürerek su canlılarını tehdit ettiği ve kanalizasyon sistemlerinde tıkanmalara neden olduğu kaydedildi.
Alanya Belediyesi, sıfır atık ve sürdürülebilir çevre yönetimi hedefleri doğrultusunda atık yağ toplama çalışmalarına ve vatandaşları bilinçlendirme faaliyetlerine ara vermeden devam edeceğini açıkladı.